24 בדצמבר 2013

שינוי קטן הבדל גדול - מפסיקים לעשות חצי עבודה

                                                                                                           
חודש בריאות הפה- הוכרז בישראל ! 
אצלי בבית מצחצחים שיניים פעמיים ביום, בבוקר ובערב...
אני מצחצחת כי צריך...אני לא יודעת כמה זמן וכן אני יודעת שצריך לצחצח שיניים במשך שתי דקות
בעלי מצחצח יותר משתי דקות ואחר כך משתמש בחוט דנטלי, הולך פעם בשנה לרופא שיניים ופעמיים בשנה לשיננית (ממש לפי הספר) 
ובני, זה כבר סיפור אחר...הוא לא אוהב לצחצח, אבל אנחנו לא מוותרים לו (טיפים לאיך אנחנו עושים זאת בהמשך הפוסט) ומשתדלים להפוך את זה לחוויה חיובית והוא כבר היה פעמיים אצל רופא שיניים לבדיקה שגרתית (גיבור שלי).
 מה זה חודש בריאות השן?
הקמפיין הוא פרי יוזמה של רופאי שיניים מומחים ברפואת שיניים ציבורית בכללית סמייל ומותג בריאות הפה ORAL B,  בהשראת יום בריאות הפה הבינלאומי, המתקיים מדי שנה ברחבי העולם. הבא להעלות את המודעות בקרב הציבור בנוגע להיגיינת הפה וכיצד שינוי קטן בהרגלים עושה הבדל גדול.
 הקמפיין עולה תחת הסיסמא: שינוי קטן בהרגלים, שינוי ענק בבריאות הפה.
קצת מושגים כדי שנדע על מה אנחנו מדברים:
עששת - היא מחלה בה נגרם רקבון והרס של השיניים כתוצאה מפעולתם של חיידקים וממחסור חמור בוויטמינים ומינרלים שגורם לשיניים להיות רכות ופגיעות. עששת עלולה לגרום לאי נוחות, לכאב, הפרעה בתפקוד (לעיסה, דיבור) ובאסתטיקה של החיוך והפנים. (ויקיפדיה)
פלאק (או בעברית רובד)-  שכבה שנוצרת על-פני השן, במיוחד בצוואר השן, המורכבת מחיידקים בתוך חומר אורגני שמקורו בשאריות מזון ורוק. בתנאים מסוימים הרובד יכול לגרום דלקת חניכיים, מחלת מיסב השן או עששת. (אינפומד)
פלואוריד הינו מלח של פלואור שנמצא בטבע, המחזק את גבישי זגוגית השן בעת יצירתם וגם יוצרת שכבת מגן על פני השן שבקעה אל תוך הפה ובכך גורמת לה להיות עמידה יותר בפני חומצה. (משרד הבריאות)
בסקר  חדש, שנערך לרגל חודש בריאות הפה,  ביוזמת  "כללית סמייל" ו- ORAL B (אפריל 2013)**, מעלה כי  נתוני השמירה על בריאות הפה בישראל  טעוני שיפור:
  • 80% מהישראלים טוענים שהם סובלים מרגישות בשיניים (ואני ביניהם)
  • למעלה מ 50% מהישראלים מספרים שהם מגיעים לרופא רק אחרי שכבר מופיעים בעיה או כאב. (ולא פעם בשנה כפי שנדרש)
  • 2 דקות 2 פעמים ביום- רק 35% מהישראלים מעידים על עצמם שהם מצחצחים שיניים במשך 2 דקות (ובעלי ביניהם), וכמעט 40% לא מקפידים על צחצוח פעמיים ביום.
  • בקרב ילדים המצב אף חמור יותר: כ- 61% מההורים מדווחים שילדם החל לצחצח שיניים לבד כבר מגיל שלוש, ההמלצה היא שעל ההורה לצחצח לילד את שיניו עד גיל 6, ולהמשיך להשגיח על הצחצוח עד גיל 8. הסיבה לכך היא שעד גיל 6, לילד אין יכולות מוטוריות או מוטיבציה לצחצוח מלא ועששת ב"שיני החלב" של ילדים עלולה לעבור לשיניים הקבועות – כמו גם בעיות נוספות. 
מספר הרגלים שכדאי לאמץ לחיוך בריא יותר: 
  1. צחצוח נכון של השיניים במשך 2 דקות, פעמיים ביום, חיוני למניעת הצטברות שכבה אורגנית של חיידקים ושרידי מזון (פלאק), שהם הגורם לעיקר הבעיות בפה!
  2. צחצחו שיניים לילדיכם עד גיל 6 לפחות, והפחיתו את תדירות וכמות המתוקים.
  3. בקרו במרפאת שיניים לפחות פעם בשנה. 
  4. השתמשו במשחת שיניים המכילה סטנוס פלואוריד מיוצב אשר מגן מפני היווצרות פלאק, בעיות חניכיים, עששת (היווצרות חורים),  רגישות בשיניים, שחיקת אמייל ומסייעת במניעת ריח רע מהפה.
  5. אנו ממליצים לכם לצחצח במברשת שיניים חשמלית – תרגישו מיד כי המברשת מסירה הרבה יותר פלאק (100% יותר) ומסייעת לשמירה על שיניים וחניכיים בריאות יותר. 
איך אורל בי עוזרת לי ליישם את ההרגלים החדשים?
אורל בי השיקה שני מוצרים חדשים:
מברשת השיניים החשמלית של Oral-B: דגם ProfessionalCare ® 3000
המברשת החשמלית פועלת בטכנולוגית תלת ממד: תנועה סיבובית, רטט ופולסים, על מנת להגיע לאזורים קשים לניקוי ולהסיר פלאק בצורה מקסימלית ובכך תורמת לחניכיים בריאות יותר.
  • המברשת החשמלית מסירה פלאק וכתמים בצורה יעילה יותר ממברשת ידנית. פלאק הינו רובד של חיידקים העלול לגרום לדלקת חניכיים ו/ או עששת. הסרה יסודית של פלאק עשויה לעכב/ למנוע בעיות אלה.
  • נעה מהר יותר מיד אדם. המברשת החשמלית מבצעת 8,800 סיבובים (45 מעלות) בדקה, בעוד שהיד שלנו יכולה לייצר כ- 300 סיבובים בדקה.
  • תורמת בהארכת זמן הצחצוח. לדור החדש של המברשות טיימר המאפשר לעקוב אחר זמן הצחצוח.
  • מגנה מפני נזק לאמייל. לחץ מאסיבי על השיניים, עלול לגרום לשחיקה של האמייל. בדור החדש של המברשות החשמליות, ישנם לחצני לחץ, המתריעים מפני לחץ (ברגע שמופעל לחץ נדלקת נורה אדומה)- המברשת החשמלית נוחה ומקלה על הצחצוח, מסייעת לאנשים עם קשיים מוטוריים/ כאבי פרקים. 
משחת שיניים  - Oral-B PRO-EXPERT
זוהי משחת השיניים היחידה בעלת נוסחה ייחודית המשלבת שני מרכיבים חזקים: סטנוס פלואוריד מיוצב וסודיום הקסמטפוספסט, ובכך מעניקה הגנה באותם אזורים הנבדקים ביותר על ידי רופאי השיניים. המשחה החדשה מסייעת בטיפול בבעיות פה נפוצות כמו :עששת, מחלות חניכיים, היווצרות פלאק, רגישות-יתר, שחיקה חומצית, הצטברות אבנית,  הצטברות כתמים וריח רע מהפה, ומסייעת בהלבנת שיניים.
ווידוי מחדר האמבטיה שלי - אף פעם לא הסתדרתי עם מברשות שיניים חשמליות...הרטט הפריע לי והזכיר לי יותר מדיי רופא שיניים, אבל כשבעלי ראה את מברשת השיניים החשמלית הוא שמח כמו ילד בבוקר חג המולד (או בגרסה היהודית ביום הולדתו).
עוד באותו הערב הטענתי את המברשת, בני כבר התחיל להתעניין בה ושאל מתי גם הוא יוכל להשתמש בה (התשובה היא מגיל 3, עוד קצת...סבלנות לא קונים בחנות) ולמחרת בבוקר שמתי עליה ממשחת השיניים החדשה (היא לא חריפה אבל מאד מרעננת את הפה...יש לה כדוריות קטנטנות וכחולות) והתחלתי לצחצח. נכון ההתחלה היתה לי קשה ואני עדיין צריכה להתרגל למברשת השיניים החשמלית (עם כל יום העובר אני אוהבת אותה יותר ויותר)...הצחצוח איתה הוא קל (מתאים מאד לעצלנים), היא מגיעה לכל שן ושן (גם אלו שממש בפנים כי הראש קטן), המברשת מלמדת אותי לא להבריש חזק מדיי (כי אני מאלו שכל שבועיים צריכים להחליף מברשת כי השערות בורחות לצדדים) ויותר מהכל אני מצחצחת שתי דקות (ולא רק בעלי!!! יש!!!). והתחושה אחרי היא נהדרת אין את החספוס על השיניים!!!
בעלי עוד מגדיל ומנקה אחרי הצחצוח עם חוט דנטלי.
ובני הוא כבר מחכה לגיל 3 להתחיל להשתמש במכונה שמצחצחת לו שיניים.
וכמו שהבטחתי טיפים לצחצוח שיניים לילדים (הכל מניסיון עם הרבה דמעות והרבה צחוקים):
1. עוד בטרם בקיעת השיניים הראשונות נתתי לבן שלי מברשת שיניים שישחק איתה ויעסה לעצמו את החניכיים (כמובן שהייתי צמודה אליו) 
2. עם בקיעת השן הראשונה התחלנו בצחצוח השיניים (בעדינות כמובן)
3. כשבני גדל קצת נתתי לבני לבחור את צבע מברשת השיניים (של אורל בי כמובן), להחזיק בה ולשלם עליה בקופה
4. שילבנו שירים בצחצוח: "אני מצחצח שיניים טרילילילילי...במשחה ומים טרילילילילי...", "הסבון בכה מאד דני לא רוצה בי עוד ומברשת השיניים מתייפחת שבעתיים..." (וגם זה הפסיק לעבוד)
5. עשינו מסיבת צחצוח הפוכה, הוא מצחצח לי שיניים (זהירות זה כואב) ואני מצחצחת לו.
6. כל יום נבחרה בובה אחרת שגם לה צוחצחו השיניים (כשבני מחקה אותי: לפתוח פה גדול...תעשי שיניים...וכו'. זה נורא מצחיק לשמוע את עצמי מפיו)
7. הוא מתחיל לצחצח לבד ואני מסיימת
8. עברנו לספרים: קריוס ובקטוס, החברים של ציח וצח. המליצו לי גם על מסיבה בפה וגמד השינה. (וגם זה הפסיק לעבוד)
9. עברנו ל- DVD חי, דק וצ'פצ'ולה. וכל פעם לפני הצחצוח אנחנו בוחרים אילו צ'פצ'ולות יש לנו היום (בעלי חיים, דינוזאורים, צבעים וכו'...והמטרה היא להעיף אותן מהפה) תוך כדי אנחנו שרים שיר המתאים לצ'פצ'ולות (לדוגמא פרפרים והשיר מפרפר נחמד...)
10. אפליקציית ג'ינג'ר החתולה - אפליקצייה בסמארטפון שבה יש טיימר של דקה וחצי והחתולה מצחצחת עם הילד שיניים או שאני נותנת לילד לצחצח לחתולה שיניים ואני מצחצחת לו...
להגיד שזה קל אני לא יכולה כי הוא עדיין מבקש לא לצחצח שיניים...אבל כשאנחנו מתחילים זה כיף גדול.
במיוחד לשמוע מרופא השיניים שלו שהפה שלו נקי...נתנו לו מדליה על זה!!!

שינוי קטן בהרגלים, שינוי ענק בבריאות הפה
oral b pro expert.bmp

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה